My flight to Lodi, Wisconsin - Reisverslag uit Lodi, Verenigde Staten van Max Geluk - WaarBenJij.nu My flight to Lodi, Wisconsin - Reisverslag uit Lodi, Verenigde Staten van Max Geluk - WaarBenJij.nu

My flight to Lodi, Wisconsin

Door: Max Geluk

Blijf op de hoogte en volg Max

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, Lodi

Ik ben inmiddels in Lodi, en in dit stukje tekst ga ik een beetje vertellen hoe de vlucht verliep.

Toen ik op 27 juli was op gestaan, gedoucht had en ontbeten, was het zover. Ik ging, samen met mijn vader, moeder, mijn twee zusjes en mijn oma, naar Schiphol. Toen ik op Schiphol aankwam en iedereen uit had gezwaaid stond ik er alleen voor. Ik ging langs de security en de douane, en kocht wat voetbaltijdschriften zodat ik me niet zou vervelen in een vliegtuig waar ik meer dan 8 uur in zou gaan zitten. Toen ik was geboard ging ik zitten, en keek ik naar buiten, en besefte ik me dat het een jaar zou duren voordat ik weer een stukje grond van Nederland zou zien. De vlucht leek wel Jaren te duren doordat ik zo veel zin had om te landen, zodat ik eindelijk inn Amerika was. Tijdens het lezen van de Voetbal International kon ik me niet concentreren op het artikel doordat ik steeds aan Amserika dacht. Toen ik eindelijk geland was op het vliegveld van Chicago, moest ik mijn visum laten zien, en toen mocht ik doorlopen. Vervolgens pakte ik de tram die mij naar de juiste gate vervoerde voor mijn vlucht van Chicago naar Madison. De vlucht naar Madison duurde slechts drie kwartier, dus ik hoefde eigenlijk alleen maar mijn ogen te knipperen en ik was er al. Gelukkig deed ik dat niet, want het uitzicht was prachtig. Toen ik uit het raampje keek, zag ik allemaal typische Amerikaanse woonwijken, met typische Amerikaanse huizen voorbijkomen die ik voorheen alleen nog maar in films had gezien. Toen ik aankwam op het vliegveld van Madison stonden alle 3 de host families die ik volgend jaar ga krijgen op mij te wachten. Toen ik me aan iedereen had voorgesteld gingen we naar een typisch Amerikaans barbeque restaurant, en had ik wat gesprekken met de mensen die ik in het aankomende jaar veel ga zien. De eerste indruk van mijn 3 aankomende host families is super goed, ze lijken me allemaal ontzettend aardig!

Over ongeveer 2 weken zal ik een nieuwe update plaatsen, het zal vooral gaan over wat ik heb meegemaakt in de eerste 2 weken dat ik in Amerika ben.

  • 31 Juli 2017 - 07:29

    Oma Lenny:

    Hallo Max,
    Fijn om te lezen dat je een goede reis had.
    Zo te zien heb je een eigen plekje in het nieuwe huis.
    Toen jij weg was was het opeens heel leeg. We moeste allemaal onze emoties weer de baas worden.
    Toen je eerste bericht kwam besefte ik dat we tegenwoordig altijd connected kunnen zijn. Dus in die zin speelt fysieke afstand een andere rol.
    Veel plezier in Lodi.
    Liefs,

    Oma Lenny

  • 31 Juli 2017 - 07:46

    Coco:

    Hey Max
    Wat een leuk verhaal!

  • 31 Juli 2017 - 08:30

    Sabine:

    Hoi Max. Fijn te weten dat je goed bent aangekomen en de eerste indruk zo positief Is. Ga genieten nu. Ik ben heel benieuwd naar je volgende verhalen hoor!

  • 03 Augustus 2017 - 10:25

    Paulien:

    Hoi Max, wat ontzettend leuk dit verslag! veel plezier daar.
    groet Paulien

Tags: Arrival

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo allemaal, mijn naam is Max Geluk en ik vertrek op 27 juli naar Amerika. In Amerika zal ik voor een jaar in het stadje Lodi verblijven, in de staat Wisconsin. In Lodi zal ik in 3 gastgezinnen verblijven. Als ik daar ben ga ik naar de Lodi High School. Op deze high school hoop ik veel nieuwe vrienden te maken, en ook hoop ik dat mijn Engelse spreektaal beter wordt als ik daar heen ga. Via school kom ik daar ook in een voetbalteam terecht. Voetbal is mijn grote passie, dus daarom leek het me erg leuk om ook in Amerika te kunnen voetballen. Dit gaat dus gebeuren, en ik ben er dan ook erg dankbaar voor dat dit mogelijk is. De reden dat ik dit allemaal wil doen is dat het me erg leuk en spannend lijkt om in een nieuwe wereld een totaal ander leven te beginnen. Het lijkt me erg leuk om een nieuwe cultuur te ontdekken. Na 5 jaar op de middelbare school te hebben gezeten leek het me erg leuk om gewoon iets totaal anders te doen, en ik wilde niet meteen gaan studeren, vandaar mijn beslissing om een tussenjaar te nemen, en naar Amerika te gaan voor een jaar. Ik ga naar Amerika via het uitwisselingsprogamma van de Rotary. Het is een uitwisseling, en daarom komt er in het huis waar mijn ouders en zusjes wonen, iemand anders voor mij in de plaats. Je zou denken dat het hier om een Amerikaanse jongen/meisje zal gaan, maar dat is niet zo. Naast mij worden er nog 53 andere Nederlanders de wereld ingestuurd om op uitwisseling te gaan, en uit de landen waar deze Nederlandse uitwisselinsstudenten heen gaan krijg je ook weer andere uitwisselingsstudenten. Daarom is het zo dat mijn gezin geen Amerikaanse jongen/meisje in huis krijgt, maar een Japans meisje. Op mijn blog zal ik ongeveer om de twee weken een verhaaltje plaatsen over wat ik allemaal mee maak in Amerika. Veel leesplezier! -Max

Actief sinds 11 Juli 2017
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 10205

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 15 Juli 2018

Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: