Eindelijk weer een blogupdate, en Florida! - Reisverslag uit Lodi, Verenigde Staten van Max Geluk - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een blogupdate, en Florida! - Reisverslag uit Lodi, Verenigde Staten van Max Geluk - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een blogupdate, en Florida!

Door: Max Geluk

Blijf op de hoogte en volg Max

04 Januari 2018 | Verenigde Staten, Lodi

We zijn weer 2 maanden verder nu, waarin ik weer veel leuke dingen heb gedaan. Genoeg om over te vertellen dus! Pak een bakkie thee er bij en geniet van deze blogupdate!

Steve, mijn hostvader heeft een neef die in een band zit. Op 15 oktober trad hij toevallig op in Madison, dus besloten we naar het concert te gaan. Voordat het concert begon hebben we nog even rondgelopen in Madison, en heb ik een Wisconsin Badger trui gekocht. Hierna gingen we even eten en daarna gingen we naar de concertzaal. We mochten daar backstage komen en daar heb ik de neef van Steve ontmoet. Hij is de gitarist van de rockband three eleven. Ik had voor deze dag nog nooit van deze band gehoord, maar de zaal zat helemaal vol dus ze zijn blijkbaar best wel bekend. Rock is niet helemaal mijn muziek maar het was ondanks dat een prima daggie!

Het American Football team van onze High School heeft het dit jaar geweldig gedaan. Ze hebben geeneen wedstrijd verloren, en ze zijn de winnaars van de playoffs. De finale van de playoffs werd in het stadion van de Wisconsin Badgers gespeeld, en daar ging ik natuurlijk heen. Het was vreselijk spannend, maar ze pakten de overwinning in de overtime. Bijna heel Lodi kwam naar de wedstrijd. Er waren ongeveer 3000 Lodi supporters. Het was een avond die ik nooit zal vergeten. Dit was waarschijnlijk het beste seizoen ooit voor Lodi. Dat komt natuurlijk doordat ik de school wat Geluk breng. Na de wedstrijd gingen we met zijn allen naar de high school gym, en daar werden de football spelers gehuldigd. We gingen rond 1 uur naar huis, en de volgende dag was de helt van de school 'ziek'.

Mijn eigen voetbalseizoen zat er op dit moment al 2 weken op. Wij hadden ons ook gekwalificeerd voor state. We wonnen de eerste ronde met 2-1, maar we verloren de tweede ronde met 6-0 tegen een division 1 school. Ik vind het heel jammer dat voetbal voorbij is, maar ik besloot een nieuwe sport te vinden zodat ik wat te doen heb, en zodat ik nog meer vrienden kan maken. Want dat is wat teamsporten doen. Teamsporten bouwen vriendschappen. Ik wilde mezelf inschrijven voor basketbal, maar toen kreeg ik te horen dat je niet in het team mocht als je er niks van kan, en tsja, onder die categorie val ik helaas wel met basketbal. Dus toen zat ik daar een beetje over te praten tijdens chemistry met wat andere gasten, en toen zeiden ze: Why don't you join wrestling? Ik dacht van: ach waarom ook niet. In wrestling ben ik waarschijnlijk nog slechter dan ik in basketbal ben, maar er is tenminste geen cut off. En het maakt me niet uit of ik er goed of slecht in ben, als ik maar met leuke mensen ben, en plezier heb. Ik heb mijn eerste wrestlingmeets al gehad en ik heb ze allemaal verloren haha. Maar dat maakt me eigenlijk helemaal niks uit. Ook heb ik elke zondag zaalvoetbal nu, en dat is altijd erg leuk

Ik heb ook veel leuke dingen met andere exchangestudents gedaan afgelopen 2 maanden. Ik moest met een paar anderen naar een rotary event in Madison. Het was een hele vergadering. Ik weet niet meer waar het over ging maar het was saai, maar na 30 minuten kwam er een man, en die zag dat we nou niet echt de beste tijd van ons leven hadden, en die gaf ons geld om pizza te kopen, dus toen sneakten we de vergaderzaal uit, en renden we naar Ian's Pizza Place. Dit was een topdag waarin we veel gelachen hebben.
Ook hebben we een paar sleepovers gehad, en dat is altijd lachen.

Ongeveer een maand voor kerst, vroeg mijn eerste hostfamily mij of ik mee wilde helpen met 'breakfast for santa'. Ik zei: For santa? It's not even december yet. Het is in Amerika blijkbaar normaal om een maand voor kerst al al die kerstdingen te doen. Ik ging dus meehelpen met een kerstontbijt. Deze ochtend heeft mij een gratis ontbijt, en een foto met de kerstman opgeleverd. Lang niet slecht dus haha. Ongeveer een week later ging ik met mijn 2e hostfamily naar musical de Grinch. We gingen eerst lekker eten in Madison, en daarna gingen we daarheen. Iedereen hier in Amerika kent de Grinch. Zoek maar eens op op Google. Dit was op de eerste dag van de thanksgiving break. Dit was ongeveer een week. Veel Nederlanders weten niet wat thanksgiving is, dus dat zal ik ff uitleggen. Thanksgiving is een feest waar mensen aan hun vrienden en familie laten zien hoe dankbaar ze voor elkaar zijn, en op thanksgiving avond is er verschrikkelijk veel eten, en kijkt iedereen American football op tv. Dat is dus het leukste deel van thanksgiving break. Ik heb thanksgiving gevierd met mijn eerste hostfamily, waar ik toendertijd nog woonde.

In het weekend dat daar op volgde werd ik uitgenodigd door mijn 2e hostfamily om mee naar hun cabin in het bos te gaan. Het was heel erg gezellig, we waren daar met mijn hostvader Scott, mijn hostmoeder Debbie, mijn hostzusje Maddie, en mijn hostbroer Jamie, en zijn vriendin Kelcey. Jamie woont niet meer in hetzelfde huis, want hij is al 27, maar dit weekend ging hij mee. Toen we aankwamen ging ik op 'deer hunt' met Scott. We hebben niks gevangen, maar we hebben wat leuke foto's gemaakt dus dat is mooi. De dag erna hebben we ook op deer gejaagd, en weer was het resultaat niks, nada en nog eens noppes. Ook hebben we daar gerollerskate, en ik ben misschien wel 10 keer op mijn smoel gegaan. Ook hebben we veel gegeten daar, en we hebben de Badgers gekeken in een café midden in het bos, en we hebben een beetje gepoold. Na dit weekend ging ik weer terug naar mijn 1e hostfamily. Dit zou mijn laatste week in hun huis zijn voordat ik door zou gaan naar mijn 2e
hostfamily.

Na deze week ging ik dus door naar het volgende gezin. Na een goed afscheid werd ik opgepikt door mijn 2e hostfamily, de familie Scherer. Het gezin bestaat uit: mijn hostvader Scott, mijn hostmoeder Debbie, mijn hostzusje Maddie van 11, hond Luna, en kat Simba. Dit is een superleuk gezin. Maddie is soms wat irritant, elke ochtend klopt ze op mijn deur, en dan rent de hond mijn bed op om me wakker te likken. Maar ze is ook superlief, ze heeft me heel erg geholpen met me thuis te laten voelen. Ik moet nu elke ochtend om 6 uur op omdat we de schoolbus elke ochtend moeten halen die om 7 uur komt.

FLORIDA

Ja, je leest het goed, Florida. Voor christmas break ben ik samen met de familie Scherer naar Florida gegaan. Debbie's oma woont hier, dus we gingen haar een weekie visite brengen. Ik heb enorm veel geluk dat ik meekon, ook omdat het in Wisconsin op dit moment -23 graden celsius is, was het heel chil om voor een week in 25 graden te zitten. We zijn van Wisconsin naar Florida gereden, het was een trip van 20 uur, en het was gaaf om alle verschillende landschappen te zien. We gingen van Wisconsin naar Illinois, van Illinois naar Kentucky, van Kentucky naar Tennessee, van Tennessee naar Georgia, en van Georgia naar Florida.
De eerste 4 dagen was de broer van Debbie, Steve er samen met zijn vriend Alan ( ze zijn homo), en daarna kwamen Jamie en zijn vriendin Kelcey, waar ik eerder al over verteld heb.

De eerste dag hebben we lekker aan het zwembad gelegen om bij te komen van de lange trip, en die avond hebben we seafood gegeten in een restaurantje.

Dag 2: Deze dag was het kerstmis. Om 8 uur werden we wakker om kadootjes open te maken. Ik had wat dingen zoals stroopwafels uit Nederland meegenomen om als kado's te geven. Ook ik heb kadootjes gekregen. De rest van de dag hadden we lekker aan het zwembad gelegen, en 's avonds hadden we een groot kerstdiner met kalkoen, het was supergezellig!

Dag 3: Op deze dag was Debbie jarig, en om dat te vieren gingen we naar Sarasota, en stapten we daar op een cruiseschip om een verjaardagsdiner te hebben. We hadden uitzicht over heel Sarasota, het was heel leuk, en we hebben daar ook dolfijnen in het water gezien.

Dag 4: Op deze dag zijn we naar Bradenton beach gegaan. Ik had daar wat jongens ontmoet van ongeveer mijn leeftijd, en toen hebben we daar een lange tijd gevoetbald. 'S avond gingen we weer seafood eten, ik ben door deze week echt meer van seafood gaan houden.

Dag 5: Op deze dag kwamen Jamie en Kelcey aan, en gingen Steve en Alan terug naar Californië waar ze wonen. We gingen deze dag weer naar hetzelfde strand als dag 4, en dezelfde jongens waren er weer, dus ik was superblij.

Dag 6:

Ik weet niet of je het al wist, maar in Florida hebben ze alligators in het wild, dus gingen we die dag naar een zone waar heel veel alligators zaten. We zagen er erg veel. Alligators zijn erg lui, ze doen de hele dag niks. Ik zei nog tegen Maddie: If you are annoying again, I can just feed you to the alligators. Ik heb ook alligator bites gehad, en het smaakt net naar kip.

Dag 7: Vandaag was een echte golfdag. In de ochtend ging ik minigolfen met Maddie en Debbie. Maddie had gewonnen, waar ze natuurlijk de rest van de dag over door bleef praten. In de middag ging ik golfen samen met Scott en Jamie. Dit keer op een echte golfbaan. Het was heel officieel, we mochten geen spijkerbroek ofzo aan, we moesten een polo en een nette korte broek aan, want dat waren de etiquette van de golfbaan ofzo. Ik ben geen golfer, dus het enige wat ik deed was de bal zo hard mogelijk naar voren raggen, en ik heb een golfkarretje bestuurd, dat was ook wel lachen. 'S avonds gingen we naar een restaurant om de Wisconsin Badgers te kijken, en om pizza te eten. We wonnen, dus de stemming was goed.

Dag 8:

We waren de hele dag op Siesta Key beach. Ik heb gevoetbald met Maddie, in de zon gelegen en gezwommen. Voor lunch gingen we naar een restaurant waar ik crab cake had. Dit was wereldvoedsel. 'S avonds gingen we naar Venice beach om oud en nieuw te vieren. Voor mij voelde het al als 2018, maar voor de anderen niet. Toen het hier 6 PM was, was het in Nederland al 12 AM. Ik heb de countdown samen met mijn Nederlandse familie gedaan via Facetime, die op dat moment in Oostenrijk zaten. Maar s' avonds ging ik dus met de familie Scherer naar Venice beach. Ze hadden daar een band, veel eten, en om 12 uur was er veel vuurwerk. Bij deze wens ik iedereen die dit leest een GELUKKIG NIEUWJAAR!

Dag 9: Op deze dag gingen we naar het winkelcentrum in Florida, het was enorm groot. Ze hadden heel veel gave winkels, maar ik heb niks spannends gekocht,alleen wat sokken. Maar het was alsnog gaaf om er rond te lopen. Ze hadden hele gave sneakers die je alleen in Amerika kunt kopen. Ik was aan het zoeken voor een winterjas voor in het koude Wisconsin, maar die hebben ze natuurlijk niet in Florida haha.

Dag 10: GONNA MISS YOU FLORIDA!
Dag 10 is vandaag, en dat is de dag dat we met zijn allen in de auto terug naar Wisconsin zitten, en ik deze blog aan het schrijven ben. Het wordt nog een hele lange rit voor ons, en ik ga nu even tukken denk ik, of een film kijken met Maddie.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!










  • 04 Januari 2018 - 20:36

    Paulien:

    Hey Max
    wat ontzettend leuk om dit te lezen en wat maak jij veel mee zeg!
    Een week Florida er ook nog bij, toemaar.

    Ik wens je veel plezier bij je tweede gastgezin.

    groeten Paulien

  • 11 Januari 2018 - 13:58

    Francis:

    Hi Max,

    Wat een leuke blog. Nou wij zijn hier heel jaloers. Enorm cool wat je daar allemaal doet.
    Geniet er van!

    Groetjes
    Francis, Bente en Diederik

  • 13 Januari 2018 - 13:06

    Tante P:

    Lieve Max,

    Wat een gaaf verhaal! We leven enorm met je mee en zijn natuurlijk licht jaloers. Je snapt dat je nichtje nu ook een tussenjaar wil - veel dank voor die inspiratie.
    Mooi om te zien hoe open je overal in staat. Go with the flow en geniet er van. Maar dat lukt wel!

    Hartelijke groet en veel plezier bij je tweede family,

    Tante P

Tags: Florida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hallo allemaal, mijn naam is Max Geluk en ik vertrek op 27 juli naar Amerika. In Amerika zal ik voor een jaar in het stadje Lodi verblijven, in de staat Wisconsin. In Lodi zal ik in 3 gastgezinnen verblijven. Als ik daar ben ga ik naar de Lodi High School. Op deze high school hoop ik veel nieuwe vrienden te maken, en ook hoop ik dat mijn Engelse spreektaal beter wordt als ik daar heen ga. Via school kom ik daar ook in een voetbalteam terecht. Voetbal is mijn grote passie, dus daarom leek het me erg leuk om ook in Amerika te kunnen voetballen. Dit gaat dus gebeuren, en ik ben er dan ook erg dankbaar voor dat dit mogelijk is. De reden dat ik dit allemaal wil doen is dat het me erg leuk en spannend lijkt om in een nieuwe wereld een totaal ander leven te beginnen. Het lijkt me erg leuk om een nieuwe cultuur te ontdekken. Na 5 jaar op de middelbare school te hebben gezeten leek het me erg leuk om gewoon iets totaal anders te doen, en ik wilde niet meteen gaan studeren, vandaar mijn beslissing om een tussenjaar te nemen, en naar Amerika te gaan voor een jaar. Ik ga naar Amerika via het uitwisselingsprogamma van de Rotary. Het is een uitwisseling, en daarom komt er in het huis waar mijn ouders en zusjes wonen, iemand anders voor mij in de plaats. Je zou denken dat het hier om een Amerikaanse jongen/meisje zal gaan, maar dat is niet zo. Naast mij worden er nog 53 andere Nederlanders de wereld ingestuurd om op uitwisseling te gaan, en uit de landen waar deze Nederlandse uitwisselinsstudenten heen gaan krijg je ook weer andere uitwisselingsstudenten. Daarom is het zo dat mijn gezin geen Amerikaanse jongen/meisje in huis krijgt, maar een Japans meisje. Op mijn blog zal ik ongeveer om de twee weken een verhaaltje plaatsen over wat ik allemaal mee maak in Amerika. Veel leesplezier! -Max

Actief sinds 11 Juli 2017
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 10217

Voorgaande reizen:

27 Juli 2017 - 15 Juli 2018

Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: